Side-1024x616

Flike: Prima dronă tricopter pe care o poți pilota

Deocamdată există numai un prototip. Dar dacă Flike chiar intră pe piață, mulți ar putea scăpa, în curând, de frica de înălțime.

„Taci și ia-mi banii!” Este o expresie folosită adesea pe rețelele de socializare, pe site-urile de imagini și pe forumuri pentru a transmite bucuria euforică a unui membru al comunității cu privire la un produs pe care este extrem de interesat să îl cumpere.Un astfel de produs ar putea fi Flike. Probabil că echipa care l-a inventat, Bay Zoltán Nonprofit Ltd, a auzit de multe ori acest lucru, și dacă nu l-a auzit, sigur îl va auzi în curând.Până la urmă, Flike este descris ca fiind primul „tricopter pilotat de om” – un gadget de 210 kg, care ne oferă pe tavă posibilitatea de a zbura într-un stil aproape științifico-fantastic. Designul lui amintește de o motocicletă. Însă în loc de două roți are trei rotoare așezate în triunghi în jurul „scaunului pilotului”. Inventatorii lui de origine maghiară au dovedit deja că vehiculul lor futurist este capabil să zboare. Urmăriți clipul de mai jos.

Un aparat zburător electric cu șase motoare

Ce-i drept, este prima încercare de zbor a pilotului. Însă în ansamblu, decolarea și aterizarea sunt fără cusur, iar prototipul Flike pare a fi destul de stabil în aer.

Stabilitatea nu depinde numai de priceperea pilotului, ci și de sistemul informatic integrat, care corectează singur poziția atunci când se execută manevre – de exemplu, atunci când înclinarea depășește un anumit prag.
Concept cu zero emisii

Pentru zbor și propulsie, această bicicletă zburătoare extraordinară (model Y6) este echipată cu șase motoare electrice dispuse coaxial, ceea ce înseamnă că sunt așezate unul peste altul. Motoarele au rolul de a antrena direct propulsoarele fixe din fibră de carbon și sunt montate pe cele trei brațe Y sub formă de perechi de motoare cu rotație inversă.

Flike este controlată prin două joystickuri, are baterii din litiu-polimer și înregistrează o durată de zbor de jumătate de oră. Deocamdată este departe de aspectul elegant pe care i l-au dat inventatorii în clipul de promovare. Însă primul prototip a fost construit în numai șase luni și a avut primul zbor cu om după numai trei luni.
Este o dronă? Este un avion?

Scopul este ca al doilea prototip să aibă caracteristicile și aspectul pe care și le-a imaginat echipa în clip. Proiectul va fi operat ca o extindere a companiei Bay Zoltán Nonprofit Ltd. sub formă de companie începătoare cu scopuri lucrative. În acest moment, echipa încă mai caută investitori, după cum indică o zonă parolată de pe site.

Pe lângă preţul de achiziție, despre care nu se știe nimic, se mai pune întrebarea: Cine are voie să folosească o astfel de bicicletă zburătoare și unde ar putea-o folosi? După cum am putut vedea în cazul dronelor, „Autoritatea Aeronautică Civilă a Marii Britanii emite directive speciale pentru așa-numitele „aeronave mici fără pilot”, limitându-le să funcționeze la linia de colimație, pe o rază de maximum 500 de metri și la o înălțime maximă de 122 de metri”.

PARKED
Pentru tehnologie nouă, legi noi

Pentru noile mijloace de transport, cum este Flike, cu siguranță va fi nevoie de modificări legislative, deoarece, din motive evidente, aceste aparate nu sunt incluse în legislația actuală.

Să luăm, de exemplu, Me-Mover, care nu este nici bicicletă, nici scuter – dar la viteza maximă de 40 km/h pune probleme codului rutier privitor la circulația pe autostrăzi. Sau mașina zburătoare AeroMobil, care nu este imună la prăbușire și care implică riscul de a elibera obiecte zburătoare în afara rutelor aeriene comerciale.

Pentru a afla mai multe despre Flike și despre echipa care a construit-o, accesați whatisflike.com.

Sursa: IntelIQ