cost-of-websites1

Cât costă un site în România?

Multe persoane se lovesc des de întrebări precum Cat costa un site sau Ce costuri presupun etapele din realizarea unui site. Deși costurile pot varia în functie de complexitatea site-ului și cerințele clientului, vă oferim în continuare o serie de informații care vă pot fi utile în alegerea ofertei potrivite privind realizarea unui site.
Realizarea unui site presupune creativitate, muncă de design și muncă tehnică dar și o serie de cunoștințe de marketing din partea agenției cu care alegeți să lucrați. Un site trebuie adaptat domeniului de activitate al clientului și, în funcție de diversitatea produselor sau serviciilor sale, acesta poate fi mai simplu sau mai complex.

În funcție de scopul dorit pentru un site, sunt definite funcționalitățile sale.

De exemplu, dacă sunt distribuitor de mobilă și doresc ca site-ul meu să vândă, atunci este necesar ca să îmi prezint cât mai bine fiecare produs și să existe un buton către formular de comandă pe paginile produselor.

Dacă sunt o companie care oferă servicii de contabilitate, atunci trebuie să am o pagină de prezentare pentru fiecare serviciu (sau pachet de servicii) și să existe un buton către un formular de cerere ofertă (sau direct un formular) pe toate aceste pagini.

Cat costa un site depinde și de experiența pe care o are în spate echipa cu care lucrați. Evident, experiența determină calitatea lucrărilor acestora, motiv pentru care cu cât portofoliul lor este mai vast, cu atât costul realizării unui site poate fi mai mare.

Cat costa un site – costuri pe etape

Dacă dorim să separăm costurile realizării unui pe etape, atunci primul cost constă în alegerea domeniului. Un nume de domeniu în România (.ro) costă aproximativ 40 Euro.

Al doilea cost este cel al găzduirii site-ului. Acest cost se poate face lunar, trimestrial sau anual și este de aproximativ 4 Euro / lună. Dacă site-ul este complex și necesită un trafic mai mare, atunci pachetele de găzduire pot fi la un preț mai mare.

Al treilea cost al realizării unui site este în funcție de oferta pe care o primiți de la firma de web design cu care lucrați. Costul acesta se bazează pe necesitățile tale și se împarte în:

  • Concept realizare site
  • Design al paginilor (layout)
  • Realizare tehnică (programare)
  • Realizarea conținutului (text)
  • Inserarea conținutului pe pagini (text, imagini, video, formular de contact, etc)

Aceste servicii pot fi oferite la pachet de aceeași agenție sau pot fi achiziționate de la agenții diferite. Costurile de programare de obicei sunt cele mai semnificative și acestea cresc proporțional cu complexitatea site-ului. Acest cost este determinat de tipul de site dorit și de elementele care vor apărea pe acesta. De exemplu, costul crește odată cu inserarea pe site a:

  • Galeriilor foto / video
  • Slider-elor de imagini dinamice
  • Formularului de contact
  • Formularului de abonare la newsletter
  • Realizarea sistemului de newsletter
  • Realizarea și configurarea CMS-ului (panoului de administrare)
  • Realizarea unui sistem de magazin virtual (adăugare a produselor în coș)
  • Integrarea unui sistem de plăți online
  • Optimizarea pentru motoarele de căutare (realizată on-page sau off-page)

Cum aleg oferta potrivită?

Sugestia noastră este să nu alegi niciodată oferta cea mai ieftină, dacă primiți o serie de oferte într-o anumită marjă de preț. Stabiliți o întâlnire cu fiecare firmă înainte de a alege (dacă sunt prea multe oferte, alege 3 dintre ele, cele care îți convin mai mult). Alege acea firmă care înțelege cel mai bine nevoile tale și care are cunoștințele cele mai bune în web design și marketing online. Ține cont de portofoliu, de experiența lor anterioară și vizualizează lucrările lor de portofoliu înainte de întâlnire.
(articol preluat de pe blog.expert-online.ro)

Cum va arăta următorul tău proiect?